Au! NPO mist miljoenen euro?s door Nederlands elftal

  • Geplaatst: Vrijdag 27 oktober
Door: Televizier.nl

SHOWNIEUWS Doordat het Nederlands elftal in 2018 niet deelneemt aan het wereldkampioenschap voetbal loopt de NPO maar liefst drie tot vijf miljoen euro mis aan reclame-inkomsten. Een flinke domper voor de publieke omroep.

Miljoenen mensen keken de afgelopen periode naar de kwalificatiewedstrijden van het Nederlands elftal. Over het uiteindelijke resultaat willen we het liever niet meer hebben, maar het blijkt dat het verlies van Oranje grote gevolgen heeft. Niet alleen de supporters moeten hun oranje vlaggetjes opnieuw in de kast laten liggen, de NPO heeft er ook flink onder te lijden.

Miljoenen euro’s

Door de uitschakeling mist de NPO volgend jaar miljoenen euro’s aan reclame-inkomsten. “Het niet plaatsen voor het WK kost ons zo’n drie tot vijf miljoen euro”, zegt Ster-baas Frank Volmer op Spreekbuis.nl. Marije Schuring, directeur financiën bij de NPO, zat ongetwijfeld met de handen in het haar toen het Nederlands elftal maar niet wist te scoren tijdens diverse kwalificatieduels.

Schade beperkt

Toch hoeven we niet te treuren om alle advertentie-inkomsten van de NPO. De totale omzet van de Ster-reclames zit jaarlijks op zo’n 180 à 200 miljoen euro. Een beetje minder is vervelend, maar ze krabbelen zich er vast weer bovenop.



Reageren op dit artikel