DWDD-restaurant gefileerd: 'Geschifte saus en natte cake'

DWDD-restaurant gefileerd: 'Geschifte saus en natte cake'

  • Geplaatst: Vrijdag 4 december

AMUSEMENT Matthijs van Nieuwkerk mag geen reclame meer maken voor het DWDD -pop-uprestaurant in zijn tv-programma De wereld draait door , maar de media-aandacht voor het initiatief blijft komen. Met een recensie in Het Parool bijvoorbeeld. Maar of hij daar nu zo blij mee moet zijn…

Het was zo’n leuk idee: een tijdelijk restaurant waarin een team onder leiding van Robert Kranenborg gerechten klaarmaakt die bijna nergens meer te krijgen zijn. In het programma schotelde de chef al geregeld maaltjes voor waarbij Matthijs en zijn gasten hun vingers aflikten, zoals timpano, cervelas de fruits de mer en koninklijke haas. Het idee om de rest van het land ook de mogelijkheid te geven mee te kunnen genieten was al snel geboren.

Natte cake
Het restaurant bij de studio is vooralsnog geen belachelijk groot succes. De tafels zitten weliswaar vol, maar of de gerechten ook allemaal even goed lukken is nog maar de vraag. De culinair recensent van het Parool was in ieder geval vernietigend in haar oordeel. Over de timpano (een soort macaronitaart) zei ze dat ze in studentenhuizen betere ovenschotels heeft gegeten, de meringue smaakte naar ‘natte cake’ en de koninklijke haas is ‘een ramp’. De gasten zaten volgens de recensente ‘mokkig zwijgend met de armen over elkaar’ eindeloos te wachten op hun eten. Het restaurant kreeg een 4.

Reclame
Het is niet de eerste tegenvaller voor het DWDD-initiatief. Eerder kreeg het programma het er al over aan de stok met het Commissariaat voor de Media: er zou te vaak reclame voor gemaakt worden in het tv-programma. Matthijs van Nieuwkerk was eind jaren 90 hoofdredacteur van het Parool.



Reageren op dit artikel