‘Deelnemers Temptation Island zijn makers te slim af’

Televizier logo

Geplaatst op 15 Mei om 12:17

Amusement nieuws

Temptation Island is dit seizoen een stuk minder populair omdat de deelnemers de makers inmiddels te slim af zijn. ‘Het trucje is uitgewerkt.’

Dat komt uit een analyse van De Volkskrant. Het viel de krant, net als zoveel kijkers, op dat dit seizoen van het sinds in 2016 herboren zo spannende liefdesprogramma Temptation Island maar saai is. Er wordt weinig geflirt en al helemaal niet gesekst. Gaap! De kijkcijfers zijn dan ook flink gedaald; van 800.000 naar aflevering een tot een half miljoen kijkers naar de laatste aflevering.

Trucje

Als reden voor deze daling in populariteit voert de krant op dat de deelnemers de truc inmiddels wel doorhebben. “De kandidaten dienen over een heel dun koord te lopen, een waarop nauwelijks te balanceren valt. Voorheen donderden ze er braaf van af, dit seizoen niet. Ze zijn de makers te slim af.”

Beroemd worden

Ook zouden kandidaten dit jaar alleen meedoen aan Temptation Island om bekend te worden: In Vlaamse krant Het Laatste Nieuws zei presentator Annelien Coorevits: “Ik heb het gevoel dat bepaalde koppels zich niet hebben ingeschreven om hun relatie te testen, maar om bekend te worden.” En inderdaad hebben de deelnemers inmiddels honderdduizenden volgers op Instagram waarmee ze ook interessant zijn voor adverteerders.

Amerikaans voorbeeld

De oplossing zou hem nu moeten zitten in de Amerikaanse versie van Temptation Island, dat juist steeds beter lijkt te worden. (En te zien is op Videoland) De personages zijn meer uitgediept en de relaties vertonen juist al wat scheurtjes waardoor het concept van ‘de relatietest’ beter uit de verf komt. Maar goed, eerst maar eens afwachten óf er een nieuwe reeks komt of dat RTL het programma opnieuw voor een aantal jaren in de ijskast parkeert.

Temptation Island is te zien op donderdag op RTL 5