De TV van gisteren: Ongelooflijke 4 miljoen kijkers voor De Luizenmoeder

Televizier logo

Geplaatst op 11 Februari om 7:57

Kijkcijfers nieuws

Het tweede seizoen van De Luizenmoeder begon zondag meteen met een record. Maar liefst 3.965.000 kijkers zagen de eerste aflevering. De best bekeken aflevering van vorig jaar trok 3,5 miljoen kijkers.

Bijna de helft van alle Nederlanders die zondagavond om half negen naar de televisie keken, zagen De luizenmoeder op NPO 3. En zij maakten meteen kennis met de term curlingouders én een nieuw liedje van Juf Ank.

First dates hotel

Alle andere programma's vallen wat betreft kijkcijfers natuurlijk totaal in het niet bij De luizenmoeder. Het voetbal bij Studio Sport trok 2,5 miljoen kijkers, naar Weet ik veel keken 1,5 miljoen mensen. Het succes van De luizenmoeder had ook het nodige effect op het daarna uitgezonden First dates hotel dat meteen een hele mooie 1 miljoen kijkers trok.

Een kritische noot over First dates hotel was er ook. Voegt daten in een hotel iets toe?

Bed & Breakfast

NPO 3 had een super zondagavond. Na De luizenmoeder en First dates hotel had het ook nog het nieuwe satirische sportprogramma Makkelijk scoren in petto. De eerste aflevering was goed voor 678.000 kijkers. Daartegenover zette NPO 1 een nieuw seizoen van Bed & Breakfast dat pal tegenover De luizenmoeder van start ging met 1,2 miljoen kijkers en lollige twitteraars.