Film
Skyfall: Meest succesvolle Bondfilm ooit
Jacob-Jan van de Groep
  ·  In de 23e Bondfilm wordt de loyaliteit van James Bond (Daniel Craig) aan M (Judi Dench) zwaar op de proef gesteld, wanneer ze wordt achtervolgd door haar verleden. Ondertussen komt MI6 onder vuur te liggen en moet 007 de bedreiging opsporen en uit de weg ruimen. Dit doet hij met hulp van Q (Ben Whishaw).
Sam Mendes
In 2012 was Skyfall de meest bezochte film van het jaar. Regisseur Sam Mendes liet toen nog weten geen nieuwe Bondfilm te willen maken. Tegen Metro zei hij destijds: “Het was een geweldige ervaring, maar ook heel erg vermoeiend.” Hij was toen vooral bang dat hij een herhaling van zichzelf zou worden. Toch verzorgde hij in 2015 de regie van Spectre.
Adele
De titelsong van de film kwam voor rekening van de Britse zangeres Adele. Het nummer werd uitgebracht op precies dezelfde tijd dat vijftig jaar geleden de eerste Bondfilm uitkwam. Het tijdstip was om 0:07. Niet alleen de film is de meest succesvolle Bondfilm ooit. Ook het nummer Skyfall is de meest succesvolle Bondtitelsong ooit. Het nummer stond zes weken op de eerste plaats in de Top 40.
Beeldjes
Skyfall won ook de nodige beeldjes, waaronder een Oscar en een Golden Globe voor de titelsong. Daniel Craig won voor zijn hoofdrol een Critics’ Choice Award.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsNet5 gunt The Greatest Hits: Met Stip op 1 een nieuw seizoen
In het nieuwe seizoen van The Greatest Hits: Met Stip op 1 blikken gasten als Henkjan Smits en Gerard Ekdom terug op de grootste hits uit hun jeugd. Ook vertellen uiteenlopende artiesten over de nummers waarmee zij de hoogste positie in de Top 40 veroverden.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 11:23Makers van Penoza en Het Gouden Uur komen met nieuwe dramaserie ‘vol actie’
10:07De Bauers maken ook veel indruk op Johan Derksen
08:52De TV van gisteren: Vajèn van den Bosch blaast kijkers omver met optreden tijdens Musical Awards Gala
06:47Vanavond op TV: 90's dance, Het jachtseizoen, Rogue Assassin
00:11Komende week in GTST: Elitaire erfenissen en de kunstige keuze