TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
De Mol sleepte vorig jaar Facebook voor de rechter nadat zijn foto's werden misbruikt voor misleidende bitcoinadvertenties die op hun platform verschenen.
Facebook had de advertenties niet zelf gemaakt, maar deed volgens De Mol onvoldoende om anderen te stoppen. Hij stuitte naar eigen zeggen tegen een muur van onwelwillendheid. Reden genoeg voor de zakenman om de kwestie voor de rechter uit te vechten.
De rechtbank stelde De Mol vorig jaar november al in het gelijk: Facebook moest de nep-bitcoinadverenties een halt toeroepen en bekend maken wie achter de advertenties zit. Bij weigering riskeerde Facebook een dwangsom van 10.000 euro per dag. Inmiddels is duidelijk dat De Mol en het bedrijf tot een minnelijke schikking zijn gekomen en dat de zaak is afgedaan.
Ook laat Facebook weten nieuwe technologie te hebben ontwikkeld die toekomstige nepadvertenties of berichten met misleidende content er automatisch uitfilteren.
Winter Vol Liefde-Judith vertelt over haar contacten met de deelnemers die voor haar kwamen
10:04Dochter van Een Huis Vol-familie Wildeman verrast moeder met tatoeage
09:35Video: Shownieuws-tafel reageert op comeback van Suzan en Freek
09:10Dit vinden kijkers van de komst van een allesbepalend flesje in De Verraders
08:46De TV van gisteren: Verraders-streken blijven scoren op de vrijdagavond