De TV van gisteren: NPO-hulpactie voor Suriname geen kijkcijferhit

Televizier logo

Geplaatst op 9 Juli om 8:10

Kijkcijfers

Kijkcijfers donderdag 8 juli 2020

De avondvullende tv-actie Nederland voor Suriname bleek geen kijkcijfertopper. Het programma valt zelfs buiten de top 10 van best bekeken programma's.

NPO 1 ruimde zendtijd in om geld in te zamelen voor Suriname. Het land is ook getroffen door de gevolgen van de coronacrisis, zo lieten Humberto Tan en Tante Es zien. Met 540.000 kijkers trokken ze, zeker voor NPO 1 begrippen, bitter weinig bekijks. Wel werd ruim 500.000 euro opgehaald voor het goede doel. Door de matige lead in scoorde ook het debuterende Foodtruck gezocht bescheiden: 581.000 mensen zagen hoe Dirk zijn droom waar maakte. Op1 sloot de avond af met 892.000 kijkers.

RTL levert in

RTL 4 had het ook niet makkelijk en moest op primetime zelfs z'n meerdere erkennen in NPO 2. Daar bereikte de indringende Srebrenica documentaire 463.000 kijkers terwijk de herhaling van Obese het moest doen met 345.000 kijkers. Beau wist daarna op eigen kracht de eer van de zender hoog te houden en kwam dankzij een spraakmakende aflevering uit op 597.000 kijkers. 

Toppers scoren

Al met al werd er ondanks het druilerige weer bitter weinig televisie gekeken. Dat was dan weer een voordeeltje voor NPO 3. De zender had haar hele avond ingeruimd voor een herhaling van Toppers in concert uit 2019. Maar liefst 323.000 kijkers hadden wel zin in een feestje. 

Bekijk ook