Amusement
De TV van gisteren: NPO 1 wint weer dankzij WK en Jinek
Jef Willemsen
  ·  De middagmatch tussen Frankrijk en Peru was goed voor 1.39 miljoen liefhebbers. In de avond ging het treffen tussen Argentinië en Kroatië zelfs door de twee miljoen grens heen. Ook al was de afloop van de wedstrijd niet direct in het voordeel van de Argentijnen en was er vooraf al heel wat commentaar op Twitter over de commentatorkeus.
#argkro kijken zonder geluid. Zo klaar met dat commentaar bij de @NOS — marcel seltenrijch (@vriend61) 21 juni 2018
Oh nee. We krijgen Frank Snoeks bij Argentinië - Kroatië.
Heb meelij, @NOS, wat hebben wij misdaan, dat jullie ons dit aandoen?#ARGKRO — Russells Teapot 🇵🇦 (@teapot_russells) 21 juni 2018
Als die Snoeks nou eens z'n bek zou houden dan kon ik met shazam opzoeken welke tune ze telkens draaien voor de aftrap. #argkro #argcro #wk2018 #wkvoetbal #studiorusland — Leon Broekx (@leonbroekx) 21 juni 2018
Ik belde net even naar De Eikenhorst om de stemming te peilen, maar ik geloof dat de sfeer er niet echt lekker bijhangt. Weet iemand wat "hijo de poeta" betekent en waarom Máxima dat zo keihard krijste? #argkro — Prinses Beatrix (@BeatrixPrinses) 21 juni 2018
Jinek richting miljoen
Het WK zal ongetwijfeld meehelpen, maar Jinek scoort lekker door. Eva noteerde maar liefst 920.000 kijkers, wat bijna het dubbele is van de 500.000 die kozen voor haar RTL concurrenten VI Oranje blijft thuis. Eva had naast een dramatische documentaire over gerommel bij zaaddonatie ook de winnaars en verliezers van de Zilveren Nipkowschijf aan tafel.
Waarom geven jullie Angela de Jong zóveel ruimte, lieve redactie van @JinekLive? Echt. Het hoeft niet. Echt. Niet. #jinek — Deborah (@Invictusforlife) 21 juni 2018
Wat zijn dat toch twee geweldig leuke en mooie vrouwen#luizenmoeder#Jinek#JufAnk — Vosske (@Vosskke) 21 juni 2018
Ik keek geen #luizenmoeder, maar ik begrijp, dat ik de uitzondering ben. Ook geen #widm trouwens. Of #bzv #jinek pic.twitter.com/RX5prEquY4 — Karin Snippe (@KarinSnippe2) 21 juni 2018
NPO 2 profiteert matig
Door het voetbalgeweld is een deel van de NPO 1 programmering overgeheveld naar NPO 2. Het tweede publieke net profiteert nog niet echt van de transplantatie van het NOS Journaal en detectiveserie George Gently. De programma's scoorden respectievelijk 1 miljoen en 845.000 kijkers. Prima scores, maar de eigen programmering lift er niet op mee. Zo scoorde Opium op Oerol een kleine 232.000 kijkers, en dat terwijl het juist een cultureel alternatief bood voor sport.
#OpiumOpOerol de Wereldvergadering geweldig! En wat jammer dat ik het niet kan zien 👍 eten in #HetWitteHuuske op Midsland doe ik ook een andere keer weer😊 #Terschelling — Niek de Boer (@BoerNiek) 21 juni 2018
#OpiumopOerol #NPO Waarom is cultuur op televisie altijd zo afschuwelijk cultureel correct? — Jan Smit (@Bureauzinrijk) 21 juni 2018
BREAKING . Brigitte Kaandorp steekt een vinger in de dijk. In de beste Hansje Brinker-traditie. Vanavond in #OpiumOpOerol @npo2 19.20 @YoungGangsters pic.twitter.com/Z7UIuGMt0t — Cornald Maas (@cornaldm) 21 juni 2018
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsDolf Jansen van start met zevendelige komische panelshow Deze Week in de Reclame
In de komische panelshow Deze Week in de Reclame onderzoekt Dolf Jansen samen met bekende Nederlanders de invloed van reclame op ons dagelijks leven. Toonaangevende reclamemakers Aad Kuijper en Anne Stokvis treden op als teamcaptains.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 13:22Deze artiesten verzorgen een intervalact tijdens de halve finales van het Eurovisie Songfestival 2024
12:06Vertrekt GTST-koppel Steef en Naomi binnenkort definitief uit Meerdijk?
12:01De allereerste beelden van Het Perfecte Plaatje op Reis 2024 zijn verschenen
10:38Hoe kon het zo fout gaan? Dat is te zien in de documentaire Secrets of Prince Andrew
10:00Diederik Jekel is terug met Jekels Jacht: 'We moeten trotser zijn op alle wetenschappers'