Amusement
RTL maakte Ik weet er alles van voor oudere doelgroep
Jef Willemsen
  ·  In een interview met het AD doet Ik weet er alles van producent Fremantle de productiekeuzes uit de doeken.
De slimste
RTL 4 keek al jaren met enige jaloezie naar de kijkcijfers van De slimste mens. Weer of geen weer, de spelshow met Philip Freriks en Maarten van Rossem scoort steevast meer dan een miljoen kijkers. Daarom besloot RTL tijdens de zomerstop van GTST ook een quiz te brengen.
Oudere kijkers
Maar waar tegenwoordig alles uit de kast wordt gehaald om zoveel mogelijk jongeren te trekken, besloot RTL ditmaal juist het oudere publiek te bedienen: "Jongeren zitten in de zomer iets eerder met een biertje op het terras", concludeert producent Hidde Pel, "Het moest daarom interessant voor de iets oudere kijker."
Take me out
Het resultaat was een "leuke, simpele quiz", zoals tv-columnist Angela de Jong het programma omschreef. Maar, zo onthult Pel, de makers kregen hun inspiratie uit een totaal ander genre: "We dachten aan het datingprogramma Take me out. Wie daar een eerste blik op wierp, dacht vaak qua decor dat het een quiz was. Dus nu: wat als Take me out inderdaad een spel zou zijn?!"
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 10:07De Bauers maken ook veel indruk op Johan Derksen
08:52De TV van gisteren: Vajèn van den Bosch blaast kijkers omver met optreden tijdens Musical Awards Gala
06:47Vanavond op TV: 90's dance, Het jachtseizoen, Rogue Assassin
00:11Komende week in GTST: Elitaire erfenissen en de kunstige keuze
15:43Bij deze BN'ers gaat Art Rooijakkers dit seizoen over de vloer