De TV van gisteren: Loden Leeuw trekt 1,7 miljoen kijkers

Televizier logo

Geplaatst op 3 December om 9:10

Kijkcijfers nieuws

In Radar was de jaarlijkse uitreiking van de Loden Leeuw te zien, de prijs voor de meest irritante reclame. Haribo viel in de prijzen, net zoals Marijke Helwegen. 
Marijke prijst in de reclame een anti-inbrekerstrip aan. Snoepfabrikant Haribo won voor de reclame waarin volwassenen praten met kinderstemmen. 'Letterlijk een kinderachtige reclame', zo zei Antoinette Hertsenberg. 

Voor hetzelfde geld

Radar werd dus heel goed bekeken, maar nog net niet zo goed als Het geheime dagboek van Hendrik Groen dat 1,8 miljoen kijkers trok. Droomhuis gezocht was ook weer een hit met 1,7 miljoen kijkers. Natasja Froger doet het heel aardig op RTL 4 met Voor hetzelfde geld waarin stellen uit de stad een huis op het platteland zoeken. Ditmaal gingen Remon en Stephanie uit Utrecht op zoek en ze vonden zowaar hun droomhuis. Of toch niet?

Bureau Brugwallen

De soapavond op SBS6 deed het niet best. De realityserie met Rico Verhoeven trok slechts 269.000 kijkers en die van Nienke Plas wist een hele magere 62.000 kijkers te boeien. Bureau Burgwallen deed het wel weer goed. De realityserie over de Amsterdamse politie kwam tot 722.000 kijkers.