Amusement
NPO onthult logo voor Eurovisie Songfestival 2020
Jacob-Jan van de Groep
  ·  Het design staat volgens de NPO symbool voor de viering van 65 jaar songfestival, waarvan Nederland in 1970, 1976 en 1980 gastheer was. “Dit beeldmerk ademt de belangrijkste kenmerken van Dutch Design: minimalistisch, experimenteel en innovatief“, zegt Songfestivalbaas Sietse Bakker.
The theme of the Eurovision Song Contest 2020 is #OpenUp. To emphasize the embracing power of @Eurovision, we’ve created a dynamic and versatile identity that can be applied in various ways: https://t.co/f1DrTO3Oxe pic.twitter.com/LsbiIXeg2M
— CLEVER°FRANKE (@cleverfranke) November 28, 2019
Nederlandse vlag
“Het vertelt een verhaal, maar is ook kleurrijk, feestelijk en, niet onbelangrijk, breed toepasbaar“, gaat Bakker verder. “Het toeval wil dat het eerste Eurovisie Songfestival in 1956 door Nederland werd geopend. Daarom begint de tijdlijn met de kleuren van de Nederlandse vlag.”
Open Up
Het thema, dat de naam Open Up mee kreeg, werd eerder al onthuld. Wie dit jaar voor Nederland meedoet aan het Eurovisie Songfestival, is nog altijd niet bekendgemaakt.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsNet5 gunt The Greatest Hits: Met Stip op 1 een nieuw seizoen
In het nieuwe seizoen van The Greatest Hits: Met Stip op 1 blikken gasten als Henkjan Smits en Gerard Ekdom terug op de grootste hits uit hun jeugd. Ook vertellen uiteenlopende artiesten over de nummers waarmee zij de hoogste positie in de Top 40 veroverden.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 11:16Flikken Maastricht krijgt een negentiende seizoen
10:17Yes: de eerste beelden van het nieuwe seizoen Gooische Vrouwen zijn er
09:16Dieuwertje Blok moet neus laten verwijderen en legt tv-werkzaamheden neer
08:39De TV van gisteren: Het Jachtseizoen kent een dramatische start
06:47Vanavond op TV: Flikken Maastricht, De Verraders, The Expendables