TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Streaming
Netflix kampt sinds een half jaar met teruglopende abonnementsaantallen. Tussen januari en maart verdwenen er 200.000 abonnees, en Netflix denkt dat er in het tweede kwartaal nog eens twee miljoen klanten kunnen weglopen. Daardoor lopen dus ook de inkomsten terug. Om het tij te keren kijkt de streamingdienst naar verschillende strategieën. Het beperken van het delen van abonnementen is zo'n strategie, het invoeren van advertenties is een andere.
Vandaag bevestigde Netflix dat er inderdaad een abonnementsvorm gaat komen waarbij de abonnee reclames te zien krijgt. Daar staat dan wel een lagere abonnementsprijs tegenover. De nieuwe abonnementsvorm kan aantrekkelijk zijn voor mensen die willen besparen op de maandelijkse kosten en het niet erg vinden om daarvoor wat advertenties te zien. Daarnaast blijven de huidige reclamevrije abonnementsvormen bij Netflix gewoon bestaan. Het plan van Netflix is niet echt nieuw; in Nederland doet Videoland iets dergelijks al jaren.
Hoe Netflix met advertenties eruit gaat zien is nog niet duidelijk. We weten dus nog niet of series en films onderbroken zullen worden door reclames. Netflix heeft wel aangeven dat het met Microsoft in zee is gegaan als partner voor de verkoop en uitrol van het advertentieprogramma. Ook de prijs van het nieuwe abonnement is nog niet bekend.
Partnerbijdrage
Deze BN'ers doen mee aan het vierde seizoen van LOL: Last One Laughing
10:58Zo volg je de Q-Escape Room op tv
10:03Heel Holland Bakt 2025: dit zijn de drie finalisten
09:18The Tribute: deze Child of Destiny-zangeressen zou je hiervan kunnen kennen
09:11Oeps: Remy en Rob slopen camera in Het Zwaard van Damocles