Amusement
Maroeska voelt zich gepakt door Heel Holland Bakt
Jef Willemsen
  ·  In het AD doet de 60-jarige Maroeska haar verhaal en reageert ze op de vele verwijten die ze de afgelopen weken gekregen heeft omdat ze met een kookboek en een cateringbedrijf onmogelijk als amateurbakker door de beugel zou kunnen.
Kritiek
Maroeska kreeg daardoor bakken kritiek over zich heen via social media, zeker toen ze drie keer meesterbakker van de week werd en zonder veel moeite de mooiste taarten bakte. Dat ging haar niet in de koude kleren zitten: "Omroep MAX heeft alle deelnemers vooraf ingelicht over hoe sociale media kunnen werken, maar toch had ik geen idee wat me werkelijk te wachten stond. Pas toen de heksenjacht begon snapte ik hoe zoiets kan escaleren. Er werd opgeroepen tot een gelehesjesactie in Hilversum om mij uit het programma te zetten, mijn kookboek moest op de brandstapel, mensen wilden zelfs een uitzwaai-actie organiseren. Dat is best intimiderend, want je weet niet of er hier thuis mensen opduiken."
Onsympathiek
Daarnaast meent Maroeska dat Omroep MAX haar heeft benadeeld door in de montage van het programma niet haar beste momenten te laten zien. Ze zou daardoor nog extra overkomen als betweterig, onaardig en asociaal, wat meer negativiteit opwekt: "Ik herkende mezelf totaal niet. De eerste aflevering ging ik nog gezellig met mijn gezin kijken, maar daarna niet meer. Ik had iedere zondag weer een knoop in mijn maag, want je weet niet wat ze ervan hebben gemaakt. Dat verwijt ik Omroep MAX. Maar ik vind vooral dat ik heel naïef ben geweest."
Veel geleerd
Toch kan Maroeska terugkijken op een leerzame periode, want de afgelopen vijf maanden heeft ze zich fulltime met bakken bezig gehouden: "Met zo’n wedstrijd druk je bij mij op een knop. Ik werk graag in opdracht en ben gek op experimenteren. Ik kijk niet met plezier terug naar met mijn gezicht op tv komen en zou nooit meer mee doen. Maar ik ben een betere bakker dan ooit."
Omroep MAX laat in een verklaring weten zich niet te herkennen in de kritiek van Maroeska.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsDolf Jansen van start met zevendelige komische panelshow Deze Week in de Reclame
In de komische panelshow Deze Week in de Reclame onderzoekt Dolf Jansen samen met bekende Nederlanders de invloed van reclame op ons dagelijks leven. Toonaangevende reclamemakers Aad Kuijper en Anne Stokvis treden op als teamcaptains.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 13:22Deze artiesten verzorgen een intervalact tijdens de halve finales van het Eurovisie Songfestival 2024
12:06Vertrekt GTST-koppel Steef en Naomi binnenkort definitief uit Meerdijk?
12:01De allereerste beelden van Het Perfecte Plaatje op Reis 2024 zijn verschenen
10:38Hoe kon het zo fout gaan? Dat is te zien in de documentaire Secrets of Prince Andrew
10:00Diederik Jekel is terug met Jekels Jacht: 'We moeten trotser zijn op alle wetenschappers'