TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
De Rekenkamer deed onderzoek voor een rapport over de doelmatigheid van de publieke omroep. De resultaten liegen er niet om.
Belastinggeld wordt op meerdere fronten onvoldoende zorgvuldig ingezet, maar Floortje naar het einde van de wereld spande de kroon: "Ons viel op dat de kosten van het programma in 2018 per aflevering 41,5 procent stegen ten opzichte van 2016, terwijl het gemiddelde aantal kijkers daalde van 2,2 naar 1,7 miljoen."
Saillant detail is dat Floortje vorig jaar de productie van haar programma overnam. Onder de noemer Kokomo Media produceerde ze de gehele reeks, waardoor ze zowel betaald wordt als presentator én als producent. Door een afspraak met BNNVARA hoeft Dessing geen openbaarheid te geven over de hoogte van het bedrag of een specificatie van de explosief gestegen productiekosten te geven.
Op zich is dit niet verboden en ook niet ongebruikelijk. Meerdere presentatoren maken gebruik van deze methode om zo toch meer te verdienen dan de wettelijk vastgestelde Balkenende norm van 194.000 euro per jaar. Zo produceert Jeroen Pauw zijn talkshow en ook Paul de Leeuw vulde in zijn NPO-jaren op die manier z'n inkomen aan. Omroepen doen dit om zo het salarisplafond te omzeilen en waardevolle presentatoren en titels te behouden voor de zender.
Video: deze B&B Vol Liefde-deelneemster gaat trouwen
13:37Echte Jongens op Safari vrolijkt de zomer op: nieuwe realityshow begint volgende maand
13:03Tooske in Shownieuws: 'Dat matcha-drankje van Alexia is niet te hachelen'
11:37Video: Raymond Mens verschijnt in een rode zwembroek in De Oranjezomer
11:12De Augurkenkoning verhuist naar RTL4