Amusement
NPO onthult logo voor Eurovisie Songfestival 2020
Jacob-Jan van de Groep
  ·  Het design staat volgens de NPO symbool voor de viering van 65 jaar songfestival, waarvan Nederland in 1970, 1976 en 1980 gastheer was. “Dit beeldmerk ademt de belangrijkste kenmerken van Dutch Design: minimalistisch, experimenteel en innovatief“, zegt Songfestivalbaas Sietse Bakker.
The theme of the Eurovision Song Contest 2020 is #OpenUp. To emphasize the embracing power of @Eurovision, we’ve created a dynamic and versatile identity that can be applied in various ways: https://t.co/f1DrTO3Oxe pic.twitter.com/LsbiIXeg2M — CLEVER°FRANKE (@cleverfranke) November 28, 2019
Nederlandse vlag
“Het vertelt een verhaal, maar is ook kleurrijk, feestelijk en, niet onbelangrijk, breed toepasbaar“, gaat Bakker verder. “Het toeval wil dat het eerste Eurovisie Songfestival in 1956 door Nederland werd geopend. Daarom begint de tijdlijn met de kleuren van de Nederlandse vlag.”
Open Up
Het thema, dat de naam Open Up mee kreeg, werd eerder al onthuld. Wie dit jaar voor Nederland meedoet aan het Eurovisie Songfestival, is nog altijd niet bekendgemaakt.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsNieuw seizoen Postcode Loterij Eén tegen 100 heeft een aantal verrassingen in petto
Een nieuw seizoen met nieuwe regels. Postcode Loterij Eén tegen 100 met Caroline Tensen heeft een aantal veranderingen ondergaan.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 22:01Dit is de winnaar van Make Up Your Mind 2024
11:15Winnaar De Verraders: 'Niks gescript'
10:29Ook Ilse DeLange deed auditie voor ESF, Numidia lang favoriet
10:09De TV van gisteren: De Verraders-finale trekt zoveel kijkers
06:47Vanavond op TV: The tourist, Make up your mind, Shrek Forever After