amusement
SBS zet Missions Impossible in de ijskast
Jacob-Jan van de Groep
  ·  
©
William Rutten
De programmatitel voorspelde het al een beetje: Missions Impossible werd niet het succes waar SBS op hoopte. Op papier leek Missions Impossible niet eens zo verkeerd: onbekende Nederlanders krijgen een maand om te trainen voor een onmogelijke prestatie die hen 10.000 euro kan opleveren. Het deed zelfs denken aan het Televizier-Ring winnende Wedden Dat?
Kijkcijferkrater
Een heel blik SBS-gezichten was opengetrokken om het programma te presenteren. Van Jan Versteegh en Dennis van der Geest tot Leo Alkemade. Het mocht niet baten: de kijker verkoos concurrenten als Bureau Hofstad boven Missions Impossible. Toen de derde aflevering slechts 207.000 kijkers scoorde greep de zenderleiding discreet in.
Steenrijk, Straatarm
Onder de noemer dynamisch programmeren werd Missions Impossible geruisloos vervangen door Steenrijk, Straatarm, dat doorgaans op woensdagavond weet te scoren. Ditmaal bleef dat met 342.000 kijkers uit.

Alles over Pathé Thuis

Geef je mening in het TVgids.nl kijkerspanel

Formule 1 volg je hier

Knokken geblazen: de beste actiefilms
Tips voor jou
Gerelateerd nieuws

Rob Kemps neemt Ik Hou van Holland over van Linda de Mol

De TV van gisteren: Renze prima uit de startblokken

Urkers vieren Koningsdag in stijl

Kijkers lopen weg met SBS-talentenjacht I Want Your Song

Chef-kok Jacob Jan Boerma ruilt van leven in Steenrijk, Straatarm
