TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Nieuws
Cambridge Analytica gaf in 2016 Donald Trump een zet in de richting van het Amerikaanse presidentschap. Het bedrijf onderwierp informatie van Facebook aan een grondige analyse en gebruikte de resultaten van dat onderzoek voor strategisch campagneadvies. Pointer laat zien dat dit ‘data-driven campaigning’ inmiddels gemeengoed is geworden bij verkiezingen, in de VS maar ook daarbuiten.
Als partijen hun potentiële kiezers kennen, kunnen ze hun campagnes daar haarfijn op instellen. het is alleen de vraag of die kiezers wel willen dat hun privégegevens hiervoor worden gebruikt. Hoe zit het met de privacy? Pointer laat zien hoe databedrijven te werk gaan en wat de keerzijde van hun onderzoek is. Cambridge Analytica ging na een datalek in 2018 overigens failliet.
Partnerbijdrage
The Connection keert terug met een nieuw seizoen
10:06Ferry Doedens kruipt weer in de rol van Lucas Sanders voor jubileum GTST
10:00Beau van Erven Dorens verklapt zijn ultieme droomgast voor Casa di Beau: 'Wie is hij nu echt?'
08:46De TV van gisteren: Emotionele Oos Kesbeke trekt veel kijkers naar RTL4 met De Augurkenkoning
06:47Vanavond op TV: De grannies van Amsterdam, Mr. Frank Visser doet uitspraak, The Mummy