TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Sterren
Hélène Hendriks was de beoogde tafelgast in de slotuitzending van Vandaag inside. Niet alleen omdat ze een vaste waarde is op vrijdagavond, maar ook omdat ze vanaf maandag 1 januari De oranjewinter presenteert. Maar de presentatrice schitterde vrijdagavond door afwezigheid.
Wilfred Genee legde uit waarom niet Hélène maar Eveline Stallaart tussen René van der Gijp en Johan Derksen zat. Vlak voor de uitzending had Hendriks in een impuls een coronatest gedaan omdat er wat ophef was over een redacteur die voortdurend liep te hoesten maar negatief testte. Bij Hélène was de uitslag wel positief waarna ze besloot het zekere voor het onzekere te nemen en haar huis te gaan.
Dat besluit is in lijn met de nieuwe coronarichtlijn van minister Kuipers die stelt dat mensen met ziekteverschijnselen beter in thuisquarantaine kunnen. Wilfred Genee vindt het wat overtrokken: "Ja, moet dat eigenlijk nog? Ze mankeert helemaal niets. Het is toch een heel klein griepje?"
Vooralsnog lijkt de coronabesmetting van Hendriks de start van De oranjewinter niet te belemmeren.
Hélène is er niet bij vanavond... ?#vandaaginside pic.twitter.com/m7fhBI8vK8 — Vandaag Inside (@vandaaginside) December 22, 2023
De groepsfase van het WK voetbal nadert zijn ontknoping. Vandaag vallen de beslissingen in de groepen D, E en F, met onder meer Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten in actie.
De Bondgenoten weten het zeker: Nederland gaat winnen
14:25Alles over de Gouden Televizier-Ring 2026
13:44Joop van den Ende geëerd met de Gouden Televizier Oeuvre-Ring
13:25Marieke Elsinga ramde lantaarnpaal nadat ze in slaap viel achter het stuur
11:31Tygo Gernandt komt met nieuwe reportageserie