Televisie
De impact van de Amerikaanse film The Day After
Janine van Rooden
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 07-06-23 12:26
In 1983 zond het Amerikaanse tv-netwerk ABC The Day After uit. In deze tv-film proberen bewoners van Kansas te overleven na een vernietigende kernoorlog.
The Day After
The Day After was destijds zo controversieel dat adverteerders zich massaal terugtrokken uit de reclameblokken. De bedrijven die het aandurfden om te adverteren - tegen gereduceerd tarief - hadden een koopje, want de film trok zo'n honderd miljoen kijkers en werd een van de best bekeken uitzendingen uit de Amerikaanse geschiedenis.
Documentaire
In de documentaire Television Event onderzoekt Jeff Daniels de impact van de film, die zelfs president Ronald Reagan niet onberoerd liet. Managers van ABC en regisseur Nicholas Meyer vertellen in de documentaire hoe de film tegen alle verwachtingen in tot stand kon komen.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsDe populaire serie Father Brown is terug bij BBC First voor het elfde seizoen
Kun jij geen genoeg krijgen van Father Brown? Zorg dan dat je op 20 mei voor de buis zit. Dan start namelijk het nieuwste seizoen van de geliefde detectiveserie bij BBC First.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 10:28Komt Een Man Bij De Dokter keert terug voor zesde reeks
10:14Huub Stapel en Nynke de Jong maken Het Vuur van de Friezen
09:31De TV van gisteren: Liefde voor het landgoed goed voor zilver op primetime
06:47Vanavond op TV: Safe home, Oh, wat een jaar!, From Dusk Till Dawn
16:31Geen vervolging in zaak Maxime Meiland