televisie
EO krijgt fikse boete vanwege 'commerciële beïnvloeding'
Janine van Rooden
  ·  
In het jeugdprogramma De Boomhut Battle werden boomhutten gebouwd op vakantieparken. Daar is niks mis mee, maar wel met het feit dat deze na afloop zijn verhuurd. Volgens het Commissariaat voor de Media heeft de EO hiermee 'een platform geboden om de verhuur van deze boomhutten onder de aandacht te brengen'. Op die manier zou de omroep 'hebben meegewerkt aan een (commercieel) voordeel voor derden'.
NPO Zapp
Het bestuursorgaan vindt het de EO extra aan te rekenen dat er sprake is geweest van beïnvloeding op een zender voor kinderen. "Nu het programma is uitgezonden op de jeugdzender NPO Zapp had de EO hier extra aandacht voor moeten hebben", aldus de organisatie tegenover het ANP.
Teleurgesteld
De EO is niet te spreken over de boete en vindt deze zelfs 'buiten alle proporties'. Een woordvoerder van de omroep laat aan het ANP weten: "We zijn teleurgesteld in de hoogte van deze boete. Uiteraard kijken we naar onze eigen processen en hoe dat beter kan. Ook zijn we in gesprek met de producent over zijn verantwoordelijkheid hierin."

Alles over Pathé Thuis

Mis niets van de Gouden Televizier-Ring 2022

Formule 1 volg je hier

Knokken geblazen: de beste actiefilms
Tips voor jou
Gerelateerd nieuws

EO komt met nieuw programma over opvoeden

André Kuipers en Klaas van Kruistum maken programma over de ruimtevaart

De Publieke Omroep mag voortaan 18 bioscoopfilms per jaar uitzenden

Omroep MAX trakteert fans op nog een bakcompetitie: Heel Vlaanderen Bakt Kids

Broederliefde waagt zich aan gospel in All of the Lights
