Nieuws
Hoe werkt de marketing van kledingfabrikanten?
Jacob-Jan van de Groep
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 25-08-21 15:38
Shoppen, shoppen en nog eens shoppen: mensen blijven maar nieuwe kleding kopen, ook als ze al ruim voldoende hebben. Geraffineerde marketingtrucs van (online)kledingwinkels zorgen ervoor dat de verleiding enorm is. Zembla onderzoekt welke middelen bedrijven inzetten om zoveel mogelijk kleding aan de man te brengen. Winkelketens gebruiken influencers om jongeren via sociale media te verleiden aankopen te doen. En natuurlijk is er de klantenkaart, waarmee een bedrijf een zeer gedetailleerd klantprofiel maakt en daar de marketingtechnieken op afstemt. Het gaat zelfs zo ver dat kledingmerken studies van gedragswetenschappers gebruiken om mensen meer spullen te laten kopen. En met succes: kleding is online nog altijd met afstand het meest bestelde product.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsPartnerbijdrage
BBC First zendt de veelgeprezen nieuwe komische thrillerserie TrueLove uit
Heb je zin in een spannende serie waarbij je ook nog eens kunt lachen? Dan zit je met de nieuwe komische thrillerserie TrueLove bij BBC First helemaal goed.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 10:03Frank Lammers kruipt in de huid van Willibrord Frequin in serie Máxima
09:51De TV van gisteren: Flikken Maastricht sluit seizoen ongeveer met zelfde lineaire kijkcijfers af als de eerste aflevering
06:47Vanavond op TV: The tourist, Make up your mind, Police Academy 6: City Under Siege
21:58Kijkers kunnen niet wachten op nieuw seizoen na bizarre seizoensfinale Flikken Maastricht
19:45De Reünie wordt meer dan enkel scholen met klaslokalen