Nieuws
Hoe werkt de marketing van kledingfabrikanten?
Jacob-Jan van de Groep
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 25-08-21 15:38
Shoppen, shoppen en nog eens shoppen: mensen blijven maar nieuwe kleding kopen, ook als ze al ruim voldoende hebben. Geraffineerde marketingtrucs van (online)kledingwinkels zorgen ervoor dat de verleiding enorm is. Zembla onderzoekt welke middelen bedrijven inzetten om zoveel mogelijk kleding aan de man te brengen. Winkelketens gebruiken influencers om jongeren via sociale media te verleiden aankopen te doen. En natuurlijk is er de klantenkaart, waarmee een bedrijf een zeer gedetailleerd klantprofiel maakt en daar de marketingtechnieken op afstemt. Het gaat zelfs zo ver dat kledingmerken studies van gedragswetenschappers gebruiken om mensen meer spullen te laten kopen. En met succes: kleding is online nog altijd met afstand het meest bestelde product.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsDe finale van het Eurovisie Songfestival 2024 vindt plaats zónder Joost Klein
Ondanks dat Joost Klein door zijn diskwalificatie niet in de grote finale van het Eurovisie Songfestival zal aantreden, gaat het festijn wel gewoon door. Nu is alleen de vraag: gaat de winst naar Kroatië, Zwitserland of toch 'dark horse' Israël?Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 09:40Songfestival-update vanuit Malmö: hoe zit het nu precies met de situatie rondom Joost Klein?
09:39Oprah Winfrey maakt excuses voor jarenlange dieet- en afslankpromotie
09:08Miljuschka Witzenhausen baalt van deelname Masked Singer: 'Ze vonden me niet leuk'
06:47Vanavond op TV: The tourist, VriendenLoterij miljonairs, Bridget Jones's Diary
20:43Joost Klein treedt niet op voor vakjury; onderzoek nog niet afgerond