Nieuws
Het allerlaatste seizoen van Zondag met Lubach begint
Eigenlijk had het vorige seizoen van Zondag met Lubach het laatste moeten worden. Arjen wilde op het hoogtepunt stoppen en dit voorjaar weer de theaters in. Dat laatste kan dus niet en daarom maakt Arjen in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen nog een allerlaatste seizoen van zijn satirische succesprogramma.
Bio-industrie
De politieke kopstukken kunnen hun borst natmaken, want de presentator schroomt niet om ongemakkelijke waarheden bloot te leggen en maakt daarbij geregeld slachtoffers. Zo prikte hij eerder heel wat ballonnen op het gebied van groene energie door, stelde hij genadeloos misstanden in de bio-industrie aan de kaak en moesten de Nederlandse nertsenfokkers het eveneens ontgelden. Alle sectoren kregen vervolgens te maken met flink wat imagoschade.
Rumag
De scalp die het prominentst aan Lubachs gordel hangt, is die van Rumag.-directeur Thijs van der Heijde. Zijn bedrijf kopieerde volgens de presentator schaamteloos teksten van anderen en plaatste die op T-shirts en mokken. Daarnaast maakte Rumag. volgens Lubach goede sier met kledingstukken waarvan de opbrengst naar het Rode Kruis zou gaan. Dat bleek meer woorden dan daden; het geld verdween hoofdzakelijk in de bedrijfskas van het hippe merk. De imagoschade kostte Van der Heijde uiteindelijk zijn baan. En het Rode Kruis profiteerde intussen wel van een T-shirtactie van Arjens nieuwe merk, Lubag.Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 12:18Sander Lantinga was de eerste keus voor Eurovisie Songfestival-commentaar
12:10Zien: zo ging het eraan toe achter de schermen bij de eerste halve finale van het Songfestival
11:05Alles over de Gouden Televizier-Ring verkiezing 2024
10:49Kijkers moeten nog even wennen aan het Songfestival-commentaar van Jacqueline Govaert
10:17'Trust the process' zegt Joost Klein. Welke verrassing staat ons te wachten?