TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Nieuws
Eigenlijk had het vorige seizoen van Zondag met Lubach het laatste moeten worden. Arjen wilde op het hoogtepunt stoppen en dit voorjaar weer de theaters in. Dat laatste kan dus niet en daarom maakt Arjen in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen nog een allerlaatste seizoen van zijn satirische succesprogramma.
De politieke kopstukken kunnen hun borst natmaken, want de presentator schroomt niet om ongemakkelijke waarheden bloot te leggen en maakt daarbij geregeld slachtoffers. Zo prikte hij eerder heel wat ballonnen op het gebied van groene energie door, stelde hij genadeloos misstanden in de bio-industrie aan de kaak en moesten de Nederlandse nertsenfokkers het eveneens ontgelden. Alle sectoren kregen vervolgens te maken met flink wat imagoschade.
De scalp die het prominentst aan Lubachs gordel hangt, is die van Rumag.-directeur Thijs van der Heijde. Zijn bedrijf kopieerde volgens de presentator schaamteloos teksten van anderen en plaatste die op T-shirts en mokken. Daarnaast maakte Rumag. volgens Lubach goede sier met kledingstukken waarvan de opbrengst naar het Rode Kruis zou gaan. Dat bleek meer woorden dan daden; het geld verdween hoofdzakelijk in de bedrijfskas van het hippe merk. De imagoschade kostte Van der Heijde uiteindelijk zijn baan. En het Rode Kruis profiteerde intussen wel van een T-shirtactie van Arjens nieuwe merk, Lubag.
Ewout Genemans geeft kijkje achter de schermen bij Bureau Utrecht: 'Al veel meegemaakt'
11:50Dit mag je niet missen: alle kijktips rond het Eurovisie Songfestival 2025
11:10Lijken gezocht voor nieuw seizoen Flikken Maastricht
11:05Gebeurtenis in De Verraders zorgde voor grote shock bij kandidaten
10:27Eerste beelden van Make Up Your Mind in Songfestival-sferen