Tip
Turbo-Review: seizoen 2 van de Netflix-serie Locke & Key

Guidinc logo

Geplaatst op 25 oktober, 14:33

De kinderen van Key House zijn terug in een tweede seizoen van Locke & Key, de Netflix-serie naar de gelijknamige strip. Is het dit keer weer net zo leuk en spannend als seizoen één, en verdient de serie opnieuw je aandacht?

Verhaal

Tyler, Kinsey en Bode Locke zijn na de dood van hun vader verhuisd naar Key House, het enorme maar ook wat griezelige huis waar hij is opgegroeid. Daar vinden ze een aantal magische sleutels met bovennatuurlijke krachten. De kinderen zijn niet de enigen die op de sleutels jagen, en in het tweede seizoen heeft hun demonische vijand de vorm aangenomen van Kinseys vriendje. In de tien verse afleveringen komen er weer enkele nieuwe sleutels bij. Ook komen we meer te weten over de geschiedenis van de sleutels, die teruggaat tot de Amerikaanse Revolutie.

Conclusie

Net als in het eerste seizoen is Locke & Key het sterkst als hij de strip trouw volgt. Spanning en humor wisselen elkaar af, maar zo sterk als het vorige seizoen wordt het niet. De regie rammelt hier en daar behoorlijk, de dialogen zijn vaak ongeloofwaardig (zeker bij de gesprekken tussen de jongste kinderen) en sommige special effects zien er behoorlijk tacky uit. Toch blijf je wel kijken, mede dankzij de cliffhanger aan het eind van elke aflevering.

Opmerkelijk

Het irritante personage Eden (Hallea Jones, foto) uit het eerste seizoen ontwikkelt zich erg leuk, en werd al snel onze favoriete schurk in de serie. Ze belandt aan het eind in een lastig parket, maar we hebben goede hoop dat ze in seizoen drie weer opduikt. Want inderdaad:  het derde seizoen is niet alleen al besteld, maar ook al helemaal gefilmd.

Score

3 uit vijf sterren

Checken of skippen?