Tip

Reportages

NPO 2 31 december 2020 21:30 - 22:20

Jaaroverzicht met 'klein nieuws'

Maarten Spanjer is gefascineerd door ‘klein nieuws’ en heeft het afgelopen jaar bijzondere krantenberichten verzameld. Om te weten hoe het de mensen achter de berichten is vergaan, maakt hij een reis door Nederland.

Hoe is het Nederland in dit bijzondere jaar vergaan? Acteur en schrijver Maarten Spanjer gaat op zoek naar het antwoord in Ondertussen in 2020. Dat doet hij aan de hand van bijzondere, grappige en ontroerende krantenberichten die hij de afgelopen maanden heeft verzameld. En dan niet het grote nieuws waarin de bekende namen een hoofdrol spelen, maar het kleine regionale nieuws van ‘de gewone man’.

Vragen

Sommige berichten roepen vragen op bij Maarten. Aan het eind van het jaar vindt hij het tijd om die te beantwoorden. “Daarom ga ik door heel Nederland op zoek naar de persoonlijke, gekke, verrassende verhalen van verschillende kleurrijke Nederlanders die ons land rijk is.” Met deze reis door eigen land ontstaat uiteindelijk een zeer persoonlijk jaaroverzicht.

Kijk direct

Over dit programma