Van de redactie
Chicken Run krijgt na 20 jaar vervolg op Netflix
Daisy Heyer
  ·  Netflix bevestigde het nieuws over het vervolg van de animatiefilm Chicken Run dinsdag via Twitter. De film wordt geproduceerd door Aardman Animations; het productiebedrijf dat de vorige film ook produceerde. De start van de productie staat gepland voor 2021.
Twenty years since the release of Aardman’s first full length feature, Chicken Run, we're excited to confirm the return of Ginger, Rocky and the rest of the coop, in partnership with @netflix.
Read more here: https://t.co/XN4VQp4VD4 pic.twitter.com/wBCpP20EVV — Aardman Animations (@aardman) June 23, 2020
'In ons achterhoofd'
Peter Lord van Aardman's zei bij een Netflix-panel dat het idee van een vervolg altijd in hun hoofd heeft gezeten. "We hebben er de laatste jaren zo vaak over gediscussieerd en kwamen met verschillende ideeën, maar er kwam nooit een idee waar we echt helemaal weg van waren."
Tot nu dus, want volgens Lord wordt de nieuwe Chicken Run net zo legendarisch als die eerste film. "We hebben het perfecte verhaal. Daarbij komt dat de relatie met Netflix een soort van perfect is, omdat zij de filmmaker écht eren en vriendelijk voor hen zijn. Het voelt voor mij alsof we nu het vervolg op Chicken Run kunnen maken wat we écht willen en waar we echt om geven.
Mel Gibson
Chicken Run, met in de hoofdrol onder andere Mel Gibson, werd in 2000 goed ontvangen en bracht wereldwijd meer dan 100 miljoen dollar op. Ook viel de film maar liefst 21 keer in de prijzen en kreeg hij 24 nominaties. De film gaat over een groep kippen, die haan Rocky (Mel Gibson) volgen om te ontsnappen uit de boerderij waar ze leven. Dat is bittere noodzaak nadat ze erachter zijn gekomen dat zij eigenlijk bedoeld zijn voor een chicken pie.
In Nederland werden de hoofdrollen van de animatiefilm onder andere ingesproken door Katja Schuurman, Huub van der Lubbe, Jenny Arean en Rijk de Gooyer.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsDolf Jansen van start met zevendelige komische panelshow Deze Week in de Reclame
In de komische panelshow Deze Week in de Reclame onderzoekt Dolf Jansen samen met bekende Nederlanders de invloed van reclame op ons dagelijks leven. Toonaangevende reclamemakers Aad Kuijper en Anne Stokvis treden op als teamcaptains.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 13:22Deze artiesten verzorgen een intervalact tijdens de halve finales van het Eurovisie Songfestival 2024
12:06Vertrekt GTST-koppel Steef en Naomi binnenkort definitief uit Meerdijk?
12:01De allereerste beelden van Het Perfecte Plaatje op Reis 2024 zijn verschenen
10:38Hoe kon het zo fout gaan? Dat is te zien in de documentaire Secrets of Prince Andrew
10:00Diederik Jekel is terug met Jekels Jacht: 'We moeten trotser zijn op alle wetenschappers'