TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Televisie
De NPO heeft een boete ontvangen van 51.000 euro voor het uitzenden van reclames tijdens het programma Op Zoek Naar Maria. Dat heeft het Commissariaat voor de Media bekendgemaakt.
De boete volgt bijna een jaar na de uitzending. In Op Zoek Naar Maria deden verschillende kandidaten een gooi om de hoofdrol te bemachtigen in de musical The Sound of Music. Tussen de optredens van de kandidaten en de uitslag aan het eind zond de NPO reclames uit. En dat mag juist niet.
Volgens het Commissariaat voor de Media mogen programma’s van de publieke omroep niet onderbroken worden door reclames, omdat dat in strijd is met de Mediawet. En dat is de NPO dus duur komen te staan.
In het verleden zond de NPO geen reclames uit tijdens verschillende edities van Op Zoek Naar. Dat losten ze toen op door de zogeheten 'sing off' los te koppelen van het programma en voor de uitslag nog een ander programma uit te zenden. Deze constructie mag dan weer wel van het Commissariaat.
Make Up Your Mind: Deze BN'ers dompelden zich onder in de wereld van drag met Songfestival-tintje
12:01Shownieuws strikt ABBA-icoon Björn Ulvaeus voor spraakmakend interview
11:41Cornald Maas getroffen door kwaadaardige vorm van chronische kanker
11:26Anouk laat van zich horen bij VI: 'Ik moet kaarten verkopen'
11:07RTL geeft Gerard Joling bedenktijd voor vervolg Only Joling