TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Televisie
De NPO heeft een boete ontvangen van 51.000 euro voor het uitzenden van reclames tijdens het programma Op Zoek Naar Maria. Dat heeft het Commissariaat voor de Media bekendgemaakt.
De boete volgt bijna een jaar na de uitzending. In Op Zoek Naar Maria deden verschillende kandidaten een gooi om de hoofdrol te bemachtigen in de musical The Sound of Music. Tussen de optredens van de kandidaten en de uitslag aan het eind zond de NPO reclames uit. En dat mag juist niet.
Volgens het Commissariaat voor de Media mogen programma’s van de publieke omroep niet onderbroken worden door reclames, omdat dat in strijd is met de Mediawet. En dat is de NPO dus duur komen te staan.
In het verleden zond de NPO geen reclames uit tijdens verschillende edities van Op Zoek Naar. Dat losten ze toen op door de zogeheten 'sing off' los te koppelen van het programma en voor de uitslag nog een ander programma uit te zenden. Deze constructie mag dan weer wel van het Commissariaat.
 
                        Partnerbijdrage
'The Masked Singer krijgt een finaleweekend'
12:25Zes Nederlandse stellen bouwen aan hun Franse droom in Kasteel Gekocht, Wat Nu?
10:09Deze gasten brengen dit seizoen een bezoekje aan Boerderij van Dorst
10:00Teun Föhn vertelt meer over Teun op de Biblebelt: 'Waar je ook woont: je mag er zijn'
10:00Simon Keizer blikt vooruit op Onvergetelijke Liedjes: 'Niemand weet vooraf wie er meedoen'
