Tip
Turbo-Review: Netflix-horrorfilm There's Someone Inside Your House

Guidinc logo

Geplaatst op 11 oktober, 15:18

Naast hun examenresultaten hebben de leerlingen van Osborn High nog iets anders om zich druk over te maken. In There's Someone Inside Your House is de eindexamenklas namelijk het doelwit van een gemaskerde maniak die de diepste geheimen van de leerlingen onthult. En ze daarna vermoordt.

Verhaal

Na een traumatische gebeurtenis is Makani (Sydney Park) verhuisd naar een plaatsje in Nebraska, waar ze bij haar oma woont. Naast de dombo's van het footballteam en de bitchy 'mean girls' is er een groepje sympathieke buitenbeentjes waar Makani zich bij heeft aangesloten. Dan beginnen er doden te vallen: een seriemoordenaar maakt slachtoffers onder leerlingen met een duister geheim, en draagt daarbij een 3D-geprint masker van hun gezicht. Kan Makani de dader ontmaskeren voordat ze zelf het loodje legt?

Conclusie

Originaliteit is ver te zoeken in deze tienerhorrorfilm. Op zich is dat niet zo erg, maar samen met de teleurstellende ontknoping blijft er weinig over waarmee deze film zich onderscheidt van de rest. Ok voor een avondje, maar zo snel weer vergeten dat je achteraf misschien liever wat anders had gekeken.

Opmerkelijk

There's Someone Inside Your House is het leukst op de momenten dat de film zichzelf niet serieus neemt. Grappig is dat de leerlingen het overlijden van hun schoolgenoten niet zo lijkt te raken, zolang ze maar op de een of andere manier fout zijn (zoals homofoob of racistisch) en niet tot hun eigen clubje behoren. Liefhebbers van slasherfilms zullen genieten van de bekende elementen uit dit soort films, en iedereen met een hekel aan middelbare scholieren komt ruimschoots aan zijn trekken.

Score

2½ uit vijf sterren

Checken of skippen?