TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Veertien seizoenen lang zong heel Nederland de aanstekelijke tune van Waku waku (maar) mee, binnenkort maakt een nieuwe generatie kennis met het dierenspel.
RTL Boulevard meldt dat productiebedrijf Concept Street, die in 2019 de rechten kocht van de quiz, vergevorderde plannen heeft waar omroepen hopelijk op happen. Eigenaar Roy Aalderink noemt Waku waku een van de sterkste merken van Hilversum, zeker met een up to date versie.
Zo komen in de versie van Aalderink nu ook filmpjes van TikTok en Instagram voorbij, maar de kern van het spel blijft overeind: BN'ers beantwoorden dierenvragen, de winst gaat naar een goed dierendoel en wie een ronde wint, krijgt het welbekende pluche aapje.
In de hoogtijdagen trok Waku waku bij de KRO maar liefst twee miljoen kijkers per week. Presentator Rob Fruithof (foto, links) stond aan de wieg van het succes, in latere jaren namen Sybrand Niessen en Paula Udondek het stokje over.
De TV van gisteren: Slimste Mens scoort, kijkcijferrecord voor Vandaag Inside
06:47Vanavond op TV: Beste zangers, Alle remmen los!, Charlotte's Web
18:52Krijgen Petra en Lieske uit B&B Vol Liefde een eigen tv-programma?
16:28Gerard Joling zou vervanger van René van der Gijp willen zijn in VI, maar: 'Ligt heel gevoelig'
16:25Zo stond Martijn Krabbé de pers te woord op de blauwe loper van het Gouden Televizier-Ring Gala