TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Veertien seizoenen lang zong heel Nederland de aanstekelijke tune van Waku waku (maar) mee, binnenkort maakt een nieuwe generatie kennis met het dierenspel.
RTL Boulevard meldt dat productiebedrijf Concept Street, die in 2019 de rechten kocht van de quiz, vergevorderde plannen heeft waar omroepen hopelijk op happen. Eigenaar Roy Aalderink noemt Waku waku een van de sterkste merken van Hilversum, zeker met een up to date versie.
Zo komen in de versie van Aalderink nu ook filmpjes van TikTok en Instagram voorbij, maar de kern van het spel blijft overeind: BN'ers beantwoorden dierenvragen, de winst gaat naar een goed dierendoel en wie een ronde wint, krijgt het welbekende pluche aapje.
In de hoogtijdagen trok Waku waku bij de KRO maar liefst twee miljoen kijkers per week. Presentator Rob Fruithof (foto, links) stond aan de wieg van het succes, in latere jaren namen Sybrand Niessen en Paula Udondek het stokje over.
Kees Prins zei vooral 'ja' tegen het tweede seizoen van BuZa vanwege het geld
09:46Muziek, herinneringen en emoties: Als IK het zing met Carrie ten Napel start binnenkort
08:33De TV van gisteren: Kijkers onder de indruk van Stef Bos in Onvergetelijke Liedjes
06:47Vanavond op TV: Tribe with Bruce Parry, The masked singer, The Mechanic
20:26Denise reageert op pijnlijk fragment met Monique in De Hanslers: 'Ik bleef rustig, maar...'