TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Lingo blijkt nog steeds populair te zijn. Na een paar jaar afwezigheid in Nederland keerde het programma in 2019 terug op de buis bij SBS6 met als presentator Jan Versteegh. Ook over de grens, in het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje, zijn de kijkcijfers goed. De grote Amerikaanse zender CBS kreeg nu ook interesse en kocht daarom het format van IDTV. Onlangs verkocht de Nederlandse productiemaatschappij ook al het succesformat De Verraders aan Amerika.
De presentatie van de Amerikaanse versie van Lingo is in handen van RuPaul Charles. Momenteel is hij een van de grootste sterren in de VS door het succes van zijn tv-show RuPaul's Drag Race. Producent Marc Pos van IDTV laat enthousiast aan AD.nl weten: "Lingo laat IDTV nooit los. De spelshow is al meer dan dertig jaar in vele gedaantes op televisie geweest, in meerdere landen. We blijven het spelletje doorontwikkelen. Het is waanzinnig dat RuPaul het programma gaat presenteren."
Carlo Boszhard over nieuw seizoen The Masked Singer zonder Loretta Schrijver: 'We benoemen ons verdriet'
12:12De Verhulstjes keren in december terug met 'magische kerstspecial'
11:16Waylon kritisch over nieuwe protocollen The Voice: 'Sfeer van wantrouwen'
10:15Zangeres Emma Heesters kan niet meer zwanger raken na kankerbehandeling
10:00Buddy Vedder belooft een groots seizoen van The Masked Singer: 'Nóg meer spektakel'