Amusement
Lingo verkocht aan Amerikaanse zender CBS
Janine van Rooden
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 16-02-22 13:27
Lingo blijkt nog steeds populair te zijn. Na een paar jaar afwezigheid in Nederland keerde het programma in 2019 terug op de buis bij SBS6 met als presentator Jan Versteegh. Ook over de grens, in het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje, zijn de kijkcijfers goed. De grote Amerikaanse zender CBS kreeg nu ook interesse en kocht daarom het format van IDTV. Onlangs verkocht de Nederlandse productiemaatschappij ook al het succesformat De Verraders aan Amerika.
RuPaul Charles
De presentatie van de Amerikaanse versie van Lingo is in handen van RuPaul Charles. Momenteel is hij een van de grootste sterren in de VS door het succes van zijn tv-show RuPaul's Drag Race. Producent Marc Pos van IDTV laat enthousiast aan AD.nl weten: "Lingo laat IDTV nooit los. De spelshow is al meer dan dertig jaar in vele gedaantes op televisie geweest, in meerdere landen. We blijven het spelletje doorontwikkelen. Het is waanzinnig dat RuPaul het programma gaat presenteren."
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsOos Kesbeke is terug met een nieuwe reeks van De Augurkenkoning op RTL5
Tafelzuurmagnaat Oos Kesbeke is terug met een nieuw seizoen van zijn realityserie De Augurkenkoning. Die begint in opperbeste stemming: een nieuwe machine is aan de praat en Oos trakteert zijn medewerkers op een stedentrip naar Lissabon.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 16:03Dit weten we al over het tweede seizoen van Het Onbekende
13:32'SBS6 maakt zesdelige serie van Moordfeest'
13:09Dit programma vervangt Chateau Meiland VIPS op SBS6
12:00De Bondgenoten-kijkers helemaal klaar met Eduardo: 'Ga lekker naar huis'
10:26Code Rosé van de Meilandjes kopen? Trek je portemonnee maar!