Amusement
Lingo verkocht aan Amerikaanse zender CBS
Janine van Rooden
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 16-02-22 13:27

Lingo blijkt nog steeds populair te zijn. Na een paar jaar afwezigheid in Nederland keerde het programma in 2019 terug op de buis bij SBS6 met als presentator Jan Versteegh. Ook over de grens, in het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje, zijn de kijkcijfers goed. De grote Amerikaanse zender CBS kreeg nu ook interesse en kocht daarom het format van IDTV. Onlangs verkocht de Nederlandse productiemaatschappij ook al het succesformat De Verraders aan Amerika.
RuPaul Charles
De presentatie van de Amerikaanse versie van Lingo is in handen van RuPaul Charles. Momenteel is hij een van de grootste sterren in de VS door het succes van zijn tv-show RuPaul's Drag Race. Producent Marc Pos van IDTV laat enthousiast aan AD.nl weten: "Lingo laat IDTV nooit los. De spelshow is al meer dan dertig jaar in vele gedaantes op televisie geweest, in meerdere landen. We blijven het spelletje doorontwikkelen. Het is waanzinnig dat RuPaul het programma gaat presenteren."
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 06:47Vanavond op TV: Langs de nieuwe zijderoute, Campingtijd, Did You Hear About the Morgans?
21:00Deze deelnemers hebben Big Brother 2023 inmiddels verlaten
12:30Maarten Steendam verklaart maandenlange afwezigheid bij Hart van Nederland
11:37Familie Knots haalt de Dikke van Dale
10:27Boer Zoekt Vrouw viervoeter Tommy aangevallen door andere hond