TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Tijdens zijn deelname aan De Slimste Mens was omroepbaas Akwasi op X het mikpunt van negatieve en racistische reacties. De oud-winnaars van de kennisquiz kwamen daarop met een statement van steun, maar nu heeft ook koning Willem-Alexander de rapper een hart onder de riem gestoken.
De 35-jarige Akwasi was te gast in het Koninklijk Paleis in Amsterdam tijdens de nieuwjaarsreceptie en daar ontving hij bemoedigende woorden van de 56-jarige vorst. Op Instagram reflecteert de omroepbaas op de ontmoeting met koning Willem-Alexander.
“Waarde uwe majesteit de koning, u zag het goed. Ik stond bij onze eerste ontmoeting inderdaad een beetje perplex. Uw advies en het hart onder de riem die u mij toestak brachten mij in eerste instantie heel eventjes tot een overvolle bek vol tanden”, begint Akwasi zijn verhaal. “Dat voelde bizar en bijzonder tegelijkertijd.”
De woorden die de koning uitsprak aan het adres van Akwasi, hebben indruk op hem gemaakt, zo geeft hij ruiterlijk toe. “Dank voor deze uitnodiging, de warme ontvangst en het geheugensteuntje dat ik vooral zo door moet gaan. Ik wist niet dat ik ook dat nodig had.”
Ook had de omroepbaas van Omroep ZWART nog een boodschap voor zijn volgers an sich. “Proost op het nieuwe jaar, op het hebben van moed, op het ombuigen van allerlei soorten ellende, niet omdat het kan maar omdat het moet.”
Vandaag staat in het teken van twee grote WK-favorieten. Zowel Argentinië als Frankrijk komt in actie, terwijl Noorwegen en Senegal elkaar treffen in een duel dat belangrijk kan worden voor de strijd om de volgende ronde.
Peter Jan Rens heeft beroerte gehad: zo gaat het nu met hem
10:29De Bauers, een Nieuwe Fase van start op NPO1, dit is wanneer
09:34Van Onschatbare Waarde is vanaf deze dag terug op tv
09:10Waar en wanneer zie je het SKS Skûtsjesilen 2026 op tv?
08:42Ik Geloof in Mij-ster Rutger van Barneveld breekt vijf jaar na serie eindelijk door met zomerhit