TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Marco van Basten schuift tijdens het EK 2024 in Duitsland geregeld aan bij NOS Studio Fussbal van de NOS. De analist, normaliter werkzaam bij Ziggo Sport, liet volgens collega-analisten René van der Gijp en Johan Derksen aan de tafel in Baarn geen onuitwisbare indruk achter. Zij zijn zelfs van mening dat de voormalig topvoetballer niets toevoegt.
“Je bent analist om voorbereid te komen en de mensen te vertellen wat je gezien hebt en hoe je er tegenaan kijkt”, zegt René van der Gijp in Vandaag Inside Oranje. Dat Van Basten bij de collega’s van de NOS zei niet voorbereid te zijn toen hem naar het Nederlands elftal werd gevraagd, is volgens de oud-voetballer absoluut een no-go. “Dat kan niet, je zit wel ergens voor.”
Johan Derksen gaat er daarna met de botte bijl overheen. “Van Basten is zo’n grote naam dat eigenlijk alles wat hij doet blijft geniaal en goed. Het is een vervelende, geestdodende man wanneer hij zit te praten. Hij heeft nog nooit iets leuks over voetbal gezegd. Het was een grote voetballer. Als trainer was hij helemaal niets, maar als analist ook niet. Hij zit er puur op zijn status. Dat gaat nu afbrokkelen, want hij heeft niks te melden.”
Vandaag staan de laatste poulewedstrijden in de groepen A, B en C op het programma van het WK voetbal. Dat betekent dat de spanning flink oploopt: na deze duels wordt duidelijk welke landen doorgaan naar de knock-outfase en voor wie het toernooi erop zit.
Judith en Bart uit Winter Vol Liefde dankbaar voor alle hulp: 'Biertje op gedronken'
12:55Livestream: Nederlanders zoeken tijdens extreme hitte verkoeling aan zee
12:16Zoveel geld houd je over als je 100.000 euro bij De Bondgenoten wint
11:46Mike uit B&B Vol Liefde deelt heuglijk nieuws over vriendin: 'Ik denk dat ze de ware is'
11:22Jelka van Houten laat van zich horen na meltdown in Het Perfecte Plaatje op Reis