De TV van gisteren: Nieuw dieptepunt voor Dino's Bezorgservice

Televizier logo

Geplaatst op 25 Juni om 8:21

Kijkcijfers

De kijkcijfers van donderdag 24 juni

Ondanks de korte pauze van het EK op donderdag en vrijdag, vallen de kijkcijfers donderdagavond behoorlijk tegen. De cijfers voor Dino's bezorgservice op NPO 1 zijn opnieuw teleurstellend. Met slechts 246.000 kijkers mag er wel gesproken worden van een grote flop.

De eerste twee afleveringen werden eind april en begin mei al uitgezonden op NPO 1. De omroep heeft toen besloten om voorlopig de stekker uit de show te trekken. Jandino Asporaat trok met zijn nieuwe programma Dino’s bezorgservice in de eerste week een mager aantal van 435.000 kijkers, maar een week later was dat nog eens 100.000 kijkers minder.

Verplaatst

De NPO heeft toen gekeken naar een geschikter uitzendmoment, zodat de resterende vier afleveringen van het programma een betere kans zouden krijgen om z'n publiek te vinden. Maar helaas, Dino's bezorgservice zorgde in het populaire zevenuurslot juist voor een grote kijkcijferdip. Slechts 246.000 mensen stemden op het programma af. Terwijl daarvoor nog 738.000 mensen naar EenVandaag keken. Ook het Sportjournaal trok 578.000 kijkers. 

Prima avond voor NPO 1

Verder was het wel een goede avond voor NPO 1. Vlak na Dino's bezorgservice zapte de kijker massaal terug naar NPO 1 voor het Achtuurjournaal. Daar keken 1,7 miljoen mensen naar. Dit was dan ook het best bekeken programma van de avond. Gevolgd door RTL Nieuws (1,35 miljoen) en NOS Studio Europa (886.000). Ook The Great British Bake Off deed het aardig op NPO 1 met 667.000 kijkers.

Talkshowstrijd

Humberto Tan is alweer enkele weken te zien met zijn talkshow Humberto. In eerste instantie waren de kijkcijfers nog wel prima, maar na een kleine dip deze week scoorde hij donderdagavond weer keurig 609.000 kijkers. Dit was wel nét wat minder dan Op1want daar stemden 616.000 mensen op af. En dat terwijl er niet eens voetbal was.

Dipje voor Oranjezomer

De herhalingen van I can see your voice (563.000) op RTL 4 en Mr. Frank Visser doet uitspraak (541.000) op SBS 6 scoorden ook bijna gelijk. Oranjezomer deed het donderdag helaas wat minder en trok met de late uitzending slechts 449.000 kijkers. Ook dit kwam waarschijnlijk doordat donderdag een rustdag was en er geen voetbal op televisie te zien was. 

#OneLove-speldjes

René van der Gijp maakte donderdagavond gelijk al een statement en droeg maar liefst honderd #OneLove-speldjes. De One Love-campagne, tegen racisme en discriminatie, is gestart nadat Ahmad Mendes Moreira, een speler van Excelsior, bejegend werd in Den Bosch. "Als je een statement maakt, moet je het goed doen."

Bekijk ook