TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Televisie
André Hazes maakte eerder deze week bekend dat zijn documentaireserie eind oktober op Videoland verschijnt. Dit leverde een stortvloed aan negatieve reacties op die zo intens was dat de redactie van Shownieuws besloot er een opinieonderzoekje aan te wagen. Is Nederland Hazes moe?
Het Wat vindt Nederland panel gaf desgevraagd een duidelijk signaal af. Slechts 9 procent van de ondervraagden meende dat er markt was voor een documentaire over André Hazes. Vervolgens liet 86 procent van hen weten zelf absoluut niet te gaan kijken als de serie op 20 oktober verschijnt op de streamingsdienst van RTL. Aan tafel bij Shownieuws kon presentatrice Tooske Ragas daar niet bij: je wil toch weten wat André allemaal is overkomen?
Sterfotograaf en Shownieuws-deskundige William Rutten vindt het bizar dat de aankondiging van de docuserie zoveel negativiteit oproept: "Honderden reacties en misschien vier procent positief. 96 procent alleen maar bagger." Collega Bart Ettekoven was het al langer opgevallen dat de Hazesjes negatieve reacties uitlokken, maar artikelen over de familie zijn steevast wél de bestgelezen stukken. Wat ook verklaart waarom er zoveel aandacht is voor alles wat André, Monique, Rachel en co doen en laten.
Maar Shownieuws was nog niet klaar. De slotvraag voor het opiniepanel ging over de populariteit van de verschillende leden van de familie Hazes. Hieruit blijkt dat het gros van de ondervraagden Roxeanne Hazes het hoogst heeft zitten, gevolgd door haar overleden vader. André junior moet het doen met een pijnlijke vijf procent populariteit en de 1 procent voor moeder Rachel spreekt boekdelen over haar populariteit.
Heel Holland Bakt geeft tijdens kerstdagen een kijkje achter de schermen
13:15Eva Jinek maakt eindejaarsspecial van haar talkshow
13:00Frank Lammers en Tina de Bruin bemachtigen rol in tweede seizoen Single Bells
10:00Zo bereidt Merel Ek zich voor op Het Debat van Nederland: 'Is al bijna een fulltimebaan'
09:56De TV van gisteren: Kijkers vragen zich af hoe de augurken van Oos Kesbeke in hemelsnaam bij de klant komen