Televisie
ZomerKassa onderzoekt de telefoonservice en chatbots bij grote bedrijven en instanties
Esther Hut
  ·  Deze laatste ZomerKassa gaat over een onderwerp waar Kassa al eerder aandacht aan heeft besteed: de telefoonservice en chatbots van grote bedrijven en instanties. Al in 2019 onderzocht het programma de ervaringen van consumenten met deze diensten.
ZomerKassa
Het merendeel wilde het liefst een medewerker aan de lijn. 80 procent van de mensen gaf aan dat het te moeilijk was om überhaupt een telefoonnummer te vinden; ze waren soms zelf totaal onvindbaar op websites van bedrijven en instelling. En wie contact kreeg, moest vaak eerst een keuzemenu door, had te maken met lange wachttijden of kreeg een chatbot aan de lijn, die vaak geen goed antwoord op de vraag had.
Ook klaagden veel mensen dat ze van het kastje naar de muur werden gestuurd. Is dat de afgelopen jaren verbeterd?
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 12:06Vertrekt GTST-koppel Steef en Naomi binnenkort definitief uit Meerdijk?
12:01De allereerste beelden van Het Perfecte Plaatje op Reis 2024 zijn verschenen
10:38Hoe kon het zo fout gaan? Dat is te zien in de documentaire Secrets of Prince Andrew
10:00Diederik Jekel is terug met Jekels Jacht: 'We moeten trotser zijn op alle wetenschappers'
09:30Merel Westrik wordt nieuwslezer bij de radioshow van Coen & Sander