TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Nieuws
Cambridge Analytica gaf in 2016 Donald Trump een zet in de richting van het Amerikaanse presidentschap. Het bedrijf onderwierp informatie van Facebook aan een grondige analyse en gebruikte de resultaten van dat onderzoek voor strategisch campagneadvies. Pointer laat zien dat dit ‘data-driven campaigning’ inmiddels gemeengoed is geworden bij verkiezingen, in de VS maar ook daarbuiten.
Als partijen hun potentiële kiezers kennen, kunnen ze hun campagnes daar haarfijn op instellen. het is alleen de vraag of die kiezers wel willen dat hun privégegevens hiervoor worden gebruikt. Hoe zit het met de privacy? Pointer laat zien hoe databedrijven te werk gaan en wat de keerzijde van hun onderzoek is. Cambridge Analytica ging na een datalek in 2018 overigens failliet.
De TV van gisteren: 2,3 miljoen kijkers zien Claude optreden op het Eurovisie Songfestival
06:47Vanavond op TV: Dag & nacht, Matlock, The Day After Tomorrow
23:14Nederland met Claude door naar finale van het Eurovisie Songfestival 2025
22:52Video: Gerard Joling deelt enkele backstage beelden van zijn facelift
21:45Eurovisie Songfestival 2025: Een hoop kunst- en vliegwerk en stiekem een Nederlander op het podium?