TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Nieuws
Cambridge Analytica gaf in 2016 Donald Trump een zet in de richting van het Amerikaanse presidentschap. Het bedrijf onderwierp informatie van Facebook aan een grondige analyse en gebruikte de resultaten van dat onderzoek voor strategisch campagneadvies. Pointer laat zien dat dit ‘data-driven campaigning’ inmiddels gemeengoed is geworden bij verkiezingen, in de VS maar ook daarbuiten.
Als partijen hun potentiële kiezers kennen, kunnen ze hun campagnes daar haarfijn op instellen. het is alleen de vraag of die kiezers wel willen dat hun privégegevens hiervoor worden gebruikt. Hoe zit het met de privacy? Pointer laat zien hoe databedrijven te werk gaan en wat de keerzijde van hun onderzoek is. Cambridge Analytica ging na een datalek in 2018 overigens failliet.
VIPS racen van de helling in Te Land, Ter Zee en in de Lucht Winterspecial
10:00Kees Prins zei vooral 'ja' tegen het tweede seizoen van BuZa vanwege het geld
09:46Muziek, herinneringen en emoties: Als IK het zing met Carrie ten Napel start binnenkort
08:33De TV van gisteren: Kijkers onder de indruk van Stef Bos in Onvergetelijke Liedjes
06:47Vanavond op TV: Tribe with Bruce Parry, The masked singer, The Mechanic