Nieuws
Data als goudmijn
Redactie TVgids.nl
  ·  Cambridge Analytica gaf in 2016 Donald Trump een zet in de richting van het Amerikaanse presidentschap. Het bedrijf onderwierp informatie van Facebook aan een grondige analyse en gebruikte de resultaten van dat onderzoek voor strategisch campagneadvies. Pointer laat zien dat dit ‘data-driven campaigning’ inmiddels gemeengoed is geworden bij verkiezingen, in de VS maar ook daarbuiten.
Cambridge Analytica
Als partijen hun potentiële kiezers kennen, kunnen ze hun campagnes daar haarfijn op instellen. het is alleen de vraag of die kiezers wel willen dat hun privégegevens hiervoor worden gebruikt. Hoe zit het met de privacy? Pointer laat zien hoe databedrijven te werk gaan en wat de keerzijde van hun onderzoek is. Cambridge Analytica ging na een datalek in 2018 overigens failliet.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 13:59Zo zien 4 en 5 mei eruit op televisie
11:27Zo ziet Koningsdag 2024 er op tv uit
10:10Derk Bolt moet noodgedwongen stoppen met Spoorloos
08:49De TV van gisteren: Kandidaat De Slechtste Chauffeur van Nederland zou nooit meer mogen autorijden
06:47Vanavond op TV: 90's dance, Het roer om, Independence Day