TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Nieuws
Cambridge Analytica gaf in 2016 Donald Trump een zet in de richting van het Amerikaanse presidentschap. Het bedrijf onderwierp informatie van Facebook aan een grondige analyse en gebruikte de resultaten van dat onderzoek voor strategisch campagneadvies. Pointer laat zien dat dit ‘data-driven campaigning’ inmiddels gemeengoed is geworden bij verkiezingen, in de VS maar ook daarbuiten.
Als partijen hun potentiële kiezers kennen, kunnen ze hun campagnes daar haarfijn op instellen. het is alleen de vraag of die kiezers wel willen dat hun privégegevens hiervoor worden gebruikt. Hoe zit het met de privacy? Pointer laat zien hoe databedrijven te werk gaan en wat de keerzijde van hun onderzoek is. Cambridge Analytica ging na een datalek in 2018 overigens failliet.
 
                        Partnerbijdrage
Video: Wilfred en Thomas willen deze gast graag aan tafel in Vandaag Inside: ‘Hij is heel droog’
08:58Welk programma vervangt Chateau Meiland: La Dolce Vita op SBS6?
07:30De TV van gisteren: Kijkers lovend over nieuw programma Onvergetelijke Liedjes
06:47Vanavond op TV: Vuurtorenverhalen, Married at first sight België, Basic Instinct
19:27Unieke docureeks K3 Originals: het Verhaal van Karen, Kristel en Kathleen binnenkort bij Videoland
