TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Nieuws
Cambridge Analytica gaf in 2016 Donald Trump een zet in de richting van het Amerikaanse presidentschap. Het bedrijf onderwierp informatie van Facebook aan een grondige analyse en gebruikte de resultaten van dat onderzoek voor strategisch campagneadvies. Pointer laat zien dat dit ‘data-driven campaigning’ inmiddels gemeengoed is geworden bij verkiezingen, in de VS maar ook daarbuiten.
Als partijen hun potentiële kiezers kennen, kunnen ze hun campagnes daar haarfijn op instellen. het is alleen de vraag of die kiezers wel willen dat hun privégegevens hiervoor worden gebruikt. Hoe zit het met de privacy? Pointer laat zien hoe databedrijven te werk gaan en wat de keerzijde van hun onderzoek is. Cambridge Analytica ging na een datalek in 2018 overigens failliet.
Jasper Demollin vertrekt bij De FOMO Show
10:13Nieuwe look voor papa Pim van Een Huis Vol Emigreert-familie Verleg
10:00Jaap Jongbloed is ondanks stoppen Het Mooiste Meisje nog niet klaar met tv: 'Dit is geen afscheidsinterview'
09:45Özcan Akyol eerste gast van Griet Op de Beeck in Zomergasten
08:44Concert at Sea-concert van Suzan en Freek binnenkort op NPO1 te zien